Betere afhandeling incidenten door vernieuwde procedure ‘PSV Gedragscommissie’

0

Bij de afhandeling van incidenten met supporters zijn vaak meerdere partijen betrokken. Naast uiteraard PSV zijn dat vaak ook KNVB, UEFA, Politie en Openbaar Ministerie. Incidenten leiden tot straffen voor de supporters en/of PSV. Elk incident heeft zijn eigen specifieke gevolgen. Bij ernstige incidenten is er geen twijfel over de aanpak. PSV zal samen met politie en justitie zulke zaken oppakken. Eind 2016 heeft PSV Klankbord bij PSV aangekaart dat bij minder ernstige incidenten een ander systeem van sancties mogelijk beter kan worden toegepast. Met name meer duidelijkheid en eerlijkere en snellere procedures waar supporters alleen maar meer geholpen zijn. 

Antwoord van PSV
PSV onderkende de door PSV Klankbord gestelde problematiek. Procedures duurden lang, waren vaak onduidelijk en daar is uiteindelijk de supporter de dupe van. Het ontbreken van alternatieve straffen zorgde er daarnaast voor dat supporters bij kleinere overtredingen ook vaak een stadionverbod kreeg, terwijl een alternatieve straf meer passend is. Daarnaast werden onschuldige supporters onterecht gestraft door het direct innemen van de Seizoens Club Card. Vanuit PSV is daarom in nauw overleg met PSV Klankbord gewerkt aan een vernieuwde procedure “Gedragscommissie”.

Resultaat
PSV voert per direct enkele wijzigingen door in de afhandeling van wedstrijdincidenten waar PSV-supporters bij zijn betrokken. Dat heeft de gedragscommissie van de club bepaald op advies van PSV Klankbord. Het bericht op de officiële site van de club is hier te lezen. De vernieuwde procedure is hier te downloaden.

PSV Klankbord heeft vanuit de belangen van de PSV-supporter een bijdrage geleverd aan dit langlopende project. PSV Klankbord beschouwt het project als een belangrijke stap voorwaarts in de onderlinge samenwerking tussen supporters en PSV bij de afhandeling van incidenten.

Share.

About Author

Leave A Reply