VSupporters constateren dat de prijs van een toegangsbewijs voor uitwedstrijden door PSV wordt verhoogd met servicekosten. Voor wedstrijden in Nederland gaat het om €2 stewardkosten en €2 kaartverkoopsysteemkosten. Bij een Europese uitwedstrijd komt daar nog €1 servicekosten bovenop. Een rekensom van supporters binnen PSV Klankbord toont een opbrengst van enkele honderdduizenden euro’s voor PSV gezien over enkele jaren. Is dat juist? Waar gaat dat geld naartoe? Is die opslag niet te hoog? Kortom, openheid van zaken is gewenst.
Antwoord van PSV
PSV (vertegenwoordigt door Ron Verkerk, Manager Veiligheidszaken & Wedstrijdorganisatie) heeft in een vergadering uitleg gegeven over de kosten. Vooraf zijn door PSV, in samenwerking met diverse supporters, alle bedragen in kaart gebracht. De bedragen zijn gespecificeerd en genoemd. PSV geeft aan dat het geld is gebruikt voor kosten die aantoonbaar in het belang zijn van supporters en de kaartverkoop en er geen sprake is van verspilling van geld.
Resultaat
PSV is bereid transparantie te geven over de servicekosten. We maken de afspraak dat we dit punt blijven volgen. Een aantal supporters zullen zich de komende tijd nog wat verder verdiepen in de cijfers. Indien gewenst zal PSV ook in de toekomst op verzoek van PSV Klankbord openheid blijven geven over de servicekosten.