Op 12 mei hebben supporters met een seizoenkaart en zij die een losse toegangskaart hadden gekocht voor verschillende wedstrijden informatie ontvangen over tegemoetkoming m.b.t. de gemiste duels. Zoals we eerder in dit bericht aangaven heeft PSV in het voortraject aan supporters in het Klankbord gevraagd hierover mee te denken en advies te geven.
Meedenken
In de wetenschap dat je het nooit voor iedereen goed kunt doen hebben we toch geprobeerd om zo goed mogelijk te helpen en daarbij te denken vanuit verschillende supportersbelevingen en perspectieven. Ook rekeninghoudend met de huidige en toekomvstige situatie van het voetbal (hoe lang spelen we zonder publiek) en de economische situatie die steeds verder verslechtert. Tevens hebben de samenwerkende verenigingen en groeperingen in het Klankbord ideeën opgedaan en meningen gepeild bij hun achterban. Het betrof geen uitputtend onderzoek, maar het gaf een goede indicatie hoe verschillende supporters erover dachten.
Communicatie
Naast het bieden van goede opties zijn supporters in het Klankbord van mening dat goede communicatie ook erg belangrijk is en dat PSV bereikbaar moet zijn voor een gesprek als supporters dat wensen of kan helpen. En proberen transparant te zijn waar dat kan. PSV gaf aan dat de club soms ook afhankelijk is van het collectief met de andere betaald voetbalclubs en spelersvakbonden. Om dat proces niet te verstoren moet de club soms wachten met de eigen communicatie. Maar PSV heeft geprobeerd ons als supporters zo goed mogelijk te informeren over wat de club zelf kon en kan doen. Voorbeelden hiervan zijn dit bericht vanuit de directie en over gesprekken met spelers.
Eendracht Maakt Macht
In deze tijd wordt er veel gesproken over “Eendracht Maakt Macht” en om dat motto écht te laten gelden, hebben we nadrukkelijk aangegeven dat niet alleen steun van supporters gevraagd moet worden. Ook de directie, medewerkers, spelers en sponsoren zullen allemaal een duit in het zakje moeten doen om de club te helpen.
Stand van zaken
Inmiddels hebben veel seizoenkaarthouders en supporters die een losse kaart hebben gekocht hun keuze gemaakt. En de overgrote meerderheid heeft gekozen voor directe steun of voor een tegemoetkoming in de vorm van een korting. Houd voor de laatste berichtgeving de officiële media van PSV in de gaten. Ook in het Eindhovens Dagblad wordt veelvuldig over dit onderwerp bericht.
Welke keuze jij als supporter ook maakt, elke keuze is goed. We zijn en blijven PSV-supporters!. Als het financieel nu even niet lukt dan wellicht weer in de toekomst.
Seizoen 2020/2021
19 mei komt PSV met de opties voor 2021/2022. Ook daarbij hebben wij vanuit supportersoogpunt meegedacht. Komende week meer hierover. Heb je ondertussen ideeën die ons als supporters kunnen helpen met dit of andere onderwerpen, neem dan contact met ons op via het contactformulier of stuur een mail naar info@psvklankbord.nl