Supporters vinden dat de informatievoorziening bij uitwedstrijden beter kan. De communicatie over bijvoorbeeld de kaartverkoop laat te wensen over. Kan PSV de informatievoorziening verbeteren? In het algemeen meer aandacht voor uitwedstrijden en voor de frequente bezoekers van uitwedstrijden meer regelmaat, eenduidig en meer naar de wens van de supporter?
Antwoord van PSV
PSV Media en PSV Kaartverkoop wil met PSV Klankbord daarover spreken. Inmiddels heeft dat gesprek plaatsgevonden. PSV wil actiever communiceren over uitwedstrijden. De informatievoorziening bij uitwedstrijden is vaak bestemd voor een selecte groep supporters. Deze groep wil PSV beter bedienen. Tevens vraagt de SLO (voorheen ‘supporterscoördinator’) van PSV aan supporters om input te leveren voor uitwedstrijden om nog betere voorwaarden te bewerkstelligen of de organisatie rondom uitwedstrijden continue te kunnen verbeteren.
Resultaat
- PSV heeft supporters die de afgelopen periode een uitwedstrijd hebben bezocht gevraagd hoe men op de hoogte wil blijven: d.m.v. PSV.nl, Social Media of via een inschrijving voor een nieuwsbrief. Een voorbeeld van de nieuwsbrief is hier te vinden. De inschrijving is hier te vinden.
- Er komt ritme in de informatievoorziening, denk aan een vaste termijn voorafgaand aan de wedstrijd.
- Na een vooroverleg tussen de betrokken partijen wordt hierover bericht via PSV Media. Kort daarna volgt de uitgebreide voorverkoopinformatie.
- De SLO zal actief input vragen via social media, maar is ook altijd te bereiken via de mail.